Jump to content

BwE

Developer
  • Content Count

    89
  • Donations

    $0.00 
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

Everything posted by BwE

  1. Hey I am on version 1.3.8 now! Enjoyyyyy! https://betterwayelectronics.com.au/downloads/BwE_PS4_NOR_Validator.rar I discovered weird results where an almost identical section in CID will be placed in UNK but only in slim consoles -- why slim? Ahh this is getting frustrating to validate! The issue is, I have written everything already - validated byte by byte. Then suddenly I get a new dump from a customer/user of my program and they have an error. Turns out the error is an entirely new block of data that only HIS flippin console has. I then get another dump a week later and that dump also has that block of data. Will people stop updating their consoles so the dumps can remain the same?! ANYWAYS I have a lot of dumps, but almost all were unlabeled by their donators and the ones I have, I kinda forgot to label them properly also. So most of my dumps are without version information. I have been told of ways to determine the fw version but I have found it unreliable. I think I have a solid way of doing it, but the issue is I cant CONFIRM it. So once again, if there are people out there with a collection of nicely LABELED dumps, please send them my way!!!
  2. @OldBrain I do not have that motherboard on me at the moment, sorry! Only a SAB-001, which is framed. Haha!
  3. lmao this looks TERRIBLE! but its better than what I can make...
  4. Hey! Come on guys, where's the harsh critique of my source code?!
  5. bwe at betterwayelectronics.com.au
  6. @Sylvain bonjour, envoyez-moi une copie de chaque NOR avec lequel vous rencontrez des problèmes. N'oubliez pas que certains problèmes sont en effet réparables! Veuillez étiqueter le NOR pour que je sache à quoi je traite. Est-ce que ça démarre? Cela produit-il une erreur? Qu'est-ce qu'un firmware, etc. N'oubliez pas de m'envoyer un email, je n'étais apparemment pas abonné à ce fil! Enfin, assurez-vous de disposer de la dernière version de mon programme. Qui est 1.3.5
  7. YES. I AM THE EXPERT! Anyways, those warnings are totally normal and expected even. For some mystical reason some PS4's simply have gaps in that section. I don't know why so I classify it as a warning rather than OK. 99.9% of PS4's that have that warning are OK. But HEY! It fits the criteria of - something is missing - so a warning is a good response! TLDR; your PS4 is fine, you can upload a copy of the NOR to anonfile.com or mega etc and send me an email - or PM
  8. What up gangsters, now its v1.3.5 But you should know this given my AUTOMATIC VERSION CHECKER! Version: 1.3.5 (30/1/19) Added CoreOS Reference Points (Additional CoreOS Per-Console Validation). File MD5: EFFC0962BDC304ABF059380B362CBD30 So it turns out there are actual static/dynamic fixed areas within the CoreOS - after which it becomes truly random. I am sure there is more I can find in the NOR. I think the next update will have better validation within the repetition spectrum.
  9. Burek, bro. The best thing ever to eat with yogurt.
  10. I just think if you own it, you should be able to do any damn thing you want with it, albeit offline. But I do get the whole distributing private Sony keys etc as being a bit much.
  11. Aw thanks @OldBrain Yeah @GregoryRasputin there are still plenty of noobs. That's the issue. Too many people just want CFW 6.66 for their Fortnite stickered PS4. But at the end of the day it doesn't really matter either way.
  12. I don't even use Discord. I prefer IRC. But even then I don't use that either lol. I'm content with forums (of which I post on max 4?) and utilizing my website. At the end of the day I don't mind if people don't know about or don't use my programs. I enjoyed the puzzle/challenge of making them and doing the dorky artwork more than anything @3absiso and other repairers have my respect though. They don't leech new scene releases. They just want to earn some cashhhh. Like myself
  13. Lol you're a bit too excited man. My brand new Hisense TV can't even detect DLNA servers and soft crashes with an ARC DAC. I keep my gaming to game consoles.
  14. Nah. No social media for me. I'm too old for that shit.
  15. Updated to 1.3.3. Which is quite an important one. Enjoy!
  16. Well Sony does make an affordable 4K HDR bluray player ($350 AUD), it would be pretty funny to do more than watch movies on it!
  17. Bro! All of my programs are compiled for x86. Plus this program is open source! No excuses this time! Ive been eating this all week haha
  18. I also thought I'd release the severely outdated PS3 NAND validator source. It's messy and unprofessional, but hey it worked and it was made in 2012/2013. Feel free to update it. Don't trust my PS4 NOR Validator? Have a whole bunch of dumps from the various consoles you have been repairing/collecting? Well now is your chance to shine! I present to you the BwE PS4 NOR Comparator! Now you can gather vital information from all of your dumps at once and compare them all by yourself! Be sure to use Notepad++ as the outputs can be large enough to crash your normal text editor. Oh and a multi-cored PC would help. I think at this point I am finding excuses to release stuff... Version History: 1.1 (20/01/19) - Whoops! Fixed a bug. Added Additional Comparison. 1.0 (19/01/19) - First Release! Source: https://github.com/BetterWayElectronics/comparator Download Compiled Version (Archive Password = BwE): https://betterwayelectronics.com.au/downloads/BwE_PS4_NOR_Comparator.rar PS3 NAND Validator Source: https://github.com/BetterWayElectronics/ps3-nand-validator Hey so yeah! Enjoy! I hope my buddy @3absiso will enjoy it! If YOU enjoyed it, or enjoy me... https://www.buymeacoffee.com/BwE
  19. Lol why can't we all love each other?
×
×
  • Create New...