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  1. 2 points
    It doesn't work for a long time, my avatar is gone a long time ago :p
  2. 2 points
    Si estás aqui seguramente has estado siguiendo las últimas noticias de la scene de PS4 y te has dado cuenta que un nuevo tema ha aparecido: Mira y OOSDK serán lanzados hoy; pero quizás te preguntes qué son esas cosas y quién está detrás de ellas, además de para qué te servirian como usuario de una consola PS4 hackeada. Bien, en este artículo intentaré explicártelo de la manera más sencilla, gracias a la colaboración de kiwidog (sin su ayuda este artículo no hubiera sido posible <3). Primero que nada, el equipo: OpenOrbis! OpenOrbis es un equipo dedicado al desarrollo de herramientas útiles para la modificación y desarrollo de homebrew para el PS4 (si no sabes qué es homebrew no te preocupes, lo explicaré más adelante). Este equipo vino de la idea de parte de unos miembros del equipo de crear homebrews para la consola. Este inició cuando Specter y kiwidog estaban preparando el exploit de 5.01 para su lanzamiento, Specter había estado trabajando en el exploit y kiwidoge había empezado trabajando en Mira, que en realidad vino de otro proyecto llamado Oni que él había creado en su tiempo libre para hacer algo que necesitaba. Desde entonces más gente se ha sumado al proyecto y actualmente OpenOrbis cuenta con 37 colaboradores! (Estos los mencionaré más abajo) La meta de OpenOrbis es crear una plataforma de desarrollo y uso de homebrews para la consola PS4, para esto su SDK y Mira van de la mano, uno para proveer un entorno de desarrollo completo y el otro para proveer capacidades extra a la consola que ayudará a los desarrolladores a brindar nuevas funcionalidades a los usuarios, como plugins, trainers para juegos, miles de posibilidades! El lugar donde se crea la mágia, OOSDK! OOSDK (o OpenOrbis SDK) es el set de herramientas para desarrolladores que permite la creación de homebrews sin necesidad del kit de desarrollo oficial de Sony. Este es completamente de código abierto y cualquier persona puede contribuir a él y mejorarlo! Si no entiendes nada de esto no importa, te lo explicaré: Homebrews son aquellos programas o juegos caseros por desarrolladores aficionados para distintas plataformas (generalmente este término se relaciona con consolas de videojuegos, pero en realidad se puede aplicar también incluso a programas de otras plataformas, como el conocido Audacity para PC). Estos se caracterízan por ser gratuitos y ser de código abierto. Si estás interesado en aprender más sobre estos aquí te dejo un artículo de Wikipedia donde puedes aprender más sobre estos (o puedes revisar esta versión en inglés, que está más completa). Finalmente, si deseas conocer qué es código abierto básicamente es que la gente puede acceder al código fuente de un programa, modificarlo, contribuir en él y usarlo como él quiera, siguiendo las reglas que marca su licencia. Aquí hay un artículo donde puedes aprender más sobre este. Si ya has hackeado consolas antes lo más probable es que ya hayas usado homebrews por distintos motivos. Generalmente estos se encuentran como emuladores, clientes FTP, gestores de archivos o gestores de partidas (entre varios otros) que la comunidad crea para las consolas. Bien, regresando a OOSDK, este soportará homebrews creados en lenguaje C (el soporte para C++ vendrá después), también se incluirán ejemplos de programas para la consola, y que así los desarrolladores se puedan dar una idea de cómo se utilizan varias cosas. También se incluirán scripts, librerías, documentación e incluso plantillas para Visual Studio. En el momento de la compilación, OOSDK generará archivos ELF (ejecutables) con stubs especiales para generar un "OELF", lo cual ellos denominan como un formato ELF "original/oficial", de la manera en el que el PS4 lo espera de un PKG. También es posible usar una utilidad para convertir dichos ELFs en PKGs instalables para su disfribución fácilmente. OOSDK también permitirá crear archivos sprx para usarse junto con Substitute (explicaré qué es más abajo) o como trainer. Esta característica está en desarrollo, así que puede o no estar disponible en el lanzamiento inicial. El equipo tambien tiene planeado lanzar una tienda de homebrews al estilo de VitaDB después del lanzamiento de OOSDK para que la gente sea capaz de obtener homebrew fácilmente. Si estás interesado en crear tus propios programas (homebrews) para PS4, en los siguientes días también estaré publicando otro artículo sobre cómo descargar, instalar y configurar OOSDK y desarrollar tus creaciones para la consola, sólo necesitas una computadora y conocimientos básicos de C para empezar! Lo que todos estaban esperando, Mira! Seguramente la razón por la que estás aquí es Mira, el CFW para la consola PS4, y la verdad es que sí hay mucho por qué emocionarse. Mira nos ofrece una gran cantidad de funcionalidades extra para nuestro sistema útiles para usuarios tanto para desarrolladores, tales como: Activador de homebrews (HEN) Carga de módulos sprx Alteración de funciones (hooking) Montar y desencriptar datos de guardadp Transferir datos de y desde el disco duro Carga de plugins Uso de trainers en juegos Mods sin tener que modificar el .pkg Extracción de llaves de encriptación del disco duro Entre otras cosas más, incluidos depuradores, emuladores de registro y NVS, una implementación de SAEU (FUSE en inglés) y más cosas para desarrolladores. Las funcionalidades de Mira se expanden mediante su simple pero potente sistema de plugins. Este incluye algunos por defecto como: Debugger (depurador) Emulated Registry (emulador de registro, aún en desarrollo) Fake PGK Fake Self File Manager (gestor de archivos) FUSE (SAEU, aún en desarrollo) Log Server OverlayFS (trabajo en proceso, basado en OrbisAFR) Substitute (trabajo en proceso, similar a taiHEN en Vita o Cydia Substrate/Substitute en iOS) Cabe destacar que, aunque Mira sea un CFW, este no se comportará igual que los CFW en el PS3, donde estos se instalaban mediante archivos de recuperación/actualización del sistema (PUP) modificados. En cambio, una vez que sea instalado, este tendrá que ejecutarse cada vez que la consola se encienda (a menos que encienda desde modo reposo) ya que el PS4 no cuenta con ningún coldboot exploit que nos permita iniciar Mira automáticamente. Al tiempo de escribir esto, OpenOrbis no ha liberado una versión pre-compilada de Mira ni tampoco el código fuente de OOSDK, pero el artículo será actualizado cuando eso pase. También quiero anunciar que a lo largo de estas semanas tengo planeado escribir distintos artículos, como el ya mencionado para iniciar con OOSDK, además de información de cómo aprovechar las distintas características de Mira en nuestras consolas. Antes de finalizar este artículo sólo quiero agradecer a todas las personas que han hecho posible todo este proyecto, con el fin de mejorar y atraer más interés a la plataforma. Su trabajo se convertirá en un importante pilar para la scene de la consola. Los nombres están listados sin un orden particular. kiwidog flatz CrazyVoid theorywrong SiSTR0 SocraticBliss valentinbreiz Seremo Al-Azif z80 balika011 Zer0xFF CelesteBlue Joonie AlexAltea qwertyoruiop CTurt m0rph3us1987 eeply zecoxao aerosoul maxton ChendoChap sugarleaf kozarovv LM TheFlow samsepi0l xvortex 2much4u golden bigboss rogero AbkarinoMHM wildcard frangarcj masterzorag fjtrujy Más 5 personas que decidieron mantener su identidad anónima Por todo su trabajo y dedicación, gracias.
  3. 1 point
  4. 1 point
    No I didn't disable it, the people who create the forums software removed it in an update a long time ago, can't remember their reason for doing it.
  5. 1 point
    @GregoryRasputin Hi, I'd been a member here for quite some time. I remember I was able to add an avatar before using gravatar. but now, I can't seem to add anymore. did you disable the option?
  6. 1 point
    I am not sure how many of you know that I am a HUGE Tony Hawks Pro Skater game fan, some of you might remember me bitching about how bad Tony Hawks Pro Skater 5 is, it was nothing compared to the Tony Hawks 1 - 4 games and this pissed me of greatly, but I was basically screaming in excitement at the reveal of this new game. The game is new, but also old, the game is called Tony Hawks Pro Skater 1 & 2, yes you have guessed correctly this is a remaster, but Robomodo created a remaster already I hear you say, you are only slightly correct in that thinking, Robomodos remaster whilst great only had some levels from THPS1 and about two levels from THPS2, the game was missing skaters such as my favourite Bob Burnquist and of course the nostalgic music was not there, there was a huge amount missing that made both the original games awesome, Tony Hawks was also not on board with this one, though he was still a playable character. That is where this new game differs, it comes with Tony Hawks helping making the game, ALL the levels, all the original characters with all their old moves as well as some new ones, all the old goals such as collecting SKATE will be there along with some new ones and lets not forget that awesome music, most of it is returning too, here is a video showing how beautiful it is, it also shows some comparisons between the original and new: The game will be released on the 4th of September 2020 for PS4 and Xbox One, I think it can be safe to assume that the game will be playable on PS5 and Xbox Series X, you can read more info about it here on the PS Blog https://blog.us.playstation.com/2020/05/12/get-ready-to-grind-into-tony-hawks-pro-skater-1-and-2/amp/?__twitter_impression=true
  7. 1 point
    I'll be honest here...... I went and preordered the Birdhouse Deck collectors edition yesterday morning not long after the announcement lol. Besides Gran Tursmo, I probably spent stupid hours on this franchise on the playstation. Nostalgia is one hell of a salesman.
  8. 1 point
    Fursan al-Aqsa Dev Blog #11 - Maps Showcase - Camp Filon Click here to see more Screenshots: https://www.indiedb.com/games/fursan-al-aqsa-knights-of-al-aqsa-mosque/images Click here to see the Video Showcase of this environment, without gameplay (to avoid spoilers :D): https://www.indiedb.com/games/fursan-al-aqsa-knights-of-al-aqsa-mosque/videos/27-fursan-al-aqsa-camp-filon-showcase Hello my friends! Sorry for the looooong delay without posting updates. Even though I did not post here on the forums, however, I am very active on twitter, and most important, I have been working VERY HARD on this game, and will show you now some important updates and informations. First of all, I want to apologize about the release date for Episode 1 of my game. I was planning to release on may 10th because I want to send my game to Brazil Independent Games Festival (BIG), and it had a deadline for sending the game until may 11th, so I was decided to release the game one day before it, on its current state. As everyone knows, because Coronavirus, all the major gaming events were cancelled, and the same with BIG Festival. Now the deadline was extended until November. So I continued to develop my game, and build the maps (the last step on my game dev workflow). I spent the last year of 2019 working on the programming and characters animations, and from since 2018 I did not build a new map for my game (I was only building small testmaps for testing the programming and animations). So I began to build this map, Camp Filon, and I have done an upgrade on my maps building workflow, and I was able to build this map under 10 days. Because this I realized that in one month I can complete, finish designing 3 maps, which means, 3 missions (for the campaign mode), and also some extra missions using these same maps with some time of day variations. Then I came to the conclusion that would be a lot unfair from my part to release this game with only 1 map when I can add more content to make this game more playable and enjoyable by the community. For all these reasons, I decided to delay the release of this game a bit more, maybe one month, or two (no more than this), for the sake of polishing this game, adding more content, and raising the overal quality, so Fursan al-Aqsa will live up to all this hype and the community expectations, maybe this can be one of the Best Indie Games of 2020 I think I am not harming anyone with this delay, because I did not make any kind of pre-order (or the like). I am very happy with the results, and this new map which shows the final game quality, is by far the best map I ever created in Unreal Engine 3, and the next maps will be even better. Also another update, I did a complete revamp of the game`s website, made it very professional, with complete informations about the game, specs, features, and so on: https://www.fursanaqsa.com/ About the release itself, after thinking a lot, searching and re-searching, analysing various factors, I decided to go on my own even on the releasing and distribution of my game. I will be skipping marketplaces like Steam, Itch.io, and other sites and will release it on my own website, a small ecommerce system I developed with PHP Cake Framework, integrated with Paypal IPN Payments (I am a web developers with +10 years of experience creating sites and e-commerces arround the web). This is the virtual store for my game (you can`t purchase yet): https://store.fursanaqsa.com/ The reason is simple: Reduce my costs! Steam is very expensive, 30% of revenue share, added to this, is the USA Government Withdrawal whenever Steam sends money from USA to my Bank Account in Brazil, that can reach more 30% (there is no Agreement between Brazil and USA regarding this fee). Last, but not least, is the Brazillian government`s fee for receiving money from outside brazil, which can reach from 5% to 10%. And adding to this problem, is the currency conversion, which today, 1 USD is almost 6 BRL!!! So as you can see, Steam is no way for me. The only difference from Itch.io, is that their revenue share can be as low as 0%. Even then, there is still the 30% of Withdrawal and the Brazillian Fee (also the currency conversion). For all these reasons, I decided to sell my own game on my own website. This site is 100% safe, as it uses SSL Encryption by Let's Encrypt and the payments are processed by Paypal. The purchase process is very simple, there is no need to even register on this website. Just click on the buy now button and you will be redirected to Paypal Checkout Page. You login to your paypal account and make the payment. After the payment is completed, you will receive on your email (registered at Paypal) a download link for the game you purchased. This link is temporary, and expires after 3 download attempts, or after 24 hours. I know you can`t avoid piracy, and whoever wants to pirate my game will do it, regardless where I release it. It`s very easy to buy a game on steam, then just change some files and configurations, make this game a non steam game and distribute it free arround the web. I mean, steam does not avoid piracy. I personally don`t worry about piracy, because I know here on this community are awesome people who are going to support me by purchasing my game (it will be VERY CHEAP :D). So, there is no reason for me paying all these fees to steam, whenever I can pay only 5% for paypal for selling my game, and nothing more. Sorry for this long post, however, I hope you all understand me and stay HYPED with my game Cheers and until next update (Jenin, the Camp of Resistance).
  9. 1 point
    https://github.com/dots-tb/ps3-psvresigner
  10. 1 point
    Maybe this helps?
  11. 1 point
    Jugaari

    PS4Exploit FOR ESP8266 With HEN2.1.1

    Thanks for providing this amazing PlayStation 4 Jailbreak. Please provide the latest Jailbreak of Firmware 7.02 (https://psxexploits.com/ps4-jailbreak-exploit-cfw/). Thanks
  12. 1 point
    HI Guys Here is a big update to my PARAM.SFO editor for the scene https://github.com/xXxTheDarkprogramerxXx/PS3Tools/releases/tag/V1.2-SFO No more need for SONY tools to save your modified SFO Also now supports click once give it a go and let me know if you have any problems have fun xDPx
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