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  3. Hello ABMTHUG77, Welcome to PlayStationHaX. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask. ABMTHUG77 joined on the 04/21/2019. View Member
  4. Hello kenwin, Welcome to PlayStationHaX. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask. kenwin joined on the 04/17/2019. View Member
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  6. In an interview with Wired, Sony's Mark Cerny has revealed some information about the PlayStation 5. The console has been a work in progress for the past four years. Won't be released this year but may be announced at E3 2019. Will play PS4 games. Will have a disc drive. CPU is based on third generation AMD Ryzen. GPU is based on Radeon's Navi family. Will support Ray Tracing. Has custom 3D audio chip. Has an SSD. Will support 8K resolution. Source
  7. Hello asolari, Welcome to PlayStationHaX. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask. asolari joined on the 04/15/2019. View Member
  8. Hello asolari, Welcome to PlayStationHaX. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask. asolari joined on the 04/15/2019. View Member
  9. Si has seguido las novedades en la scene de PS Vita probablemente te habrás dado cuenta del PSVita GAMEJAM, pero quizás te preguntes qué es exactamente. Este nuevo evento patrocinado por REVita viene a invitar a desarrolladores novatos y experimentados a crear un juego homebrew para la consola, con la posibilidad de ganar un premio de hasta 250 dólares! Las reglas son simples, el participante podrá crear su juego usando los motores o herramientas de desarrollo más comunes para la Vita (como se muestra en la foto debajo), incluyendo PSM, pero el juego deberá ser nuevo, no alguno que previamente el desarrollador haya lanzado ni tampoco un port, aún así actualizaciones de sus propios juegos son aceptadas. Los desarrolladores podrán subir cuantos proyectos quieran al concurso, pero al momento de la premiación sólo un proyecto de cada desarollador podrá ganar un lugar. Finalmente todos los proyectos deberán ser subidos antes del 23 de abril. Los ganadores serán escogidos por la comunidad, y el premio consta de un total de 500 dólares, el cual se repartirá entre los ganadores de esta manera: Primer lugar - $250 Segundo lugar - $150 Tercer lugar - $100 Una vez que el juego esté listo para ser revelado, el desarrollador tan sólo tiene que publicarlo en Twitter con el hashtag #VitaJAM2019, así REVita puede ver su interés en el evento y contar con su participación para el mismo. A continuación, les mostraré algunos de los juegos que han mostrado diversos desarrolladores para el evento, de los cuales algunos ya tienen versiones beta disponibles y puedes probarlos ahora mismo! Hello_World(); por Silica En este juego tomarás el lugar de un hacker cuyo propósito es el de traer HENkaku a la versión 3.80, mediante técnicas básicas de explotación, contando con la ayuda de tu amigo llamado TheSilicaFanLowo. Antes de portar HENkaku tendrás primero que cumplir 3 metas, las cuales son conseguir la ejecución de código arbitrario en Userland, Kernel y finalmente en F00D. Después de eso serás capaz de portar taiHENkaku a la versión 3.80 y tu misión habrá terminado. Silica ha compartido una versión beta del juego, con la que podrás comenzar explotando la aplicación Netflix para obtener la ejecución de código en Userland. Si quieres probarlo puedes hacerlo descargando el juego aquí. Finalmente, Silica ha mencionado que lanzará el código fuente del juego en cuando el GAMEJAM haya terminado, así cualquier persona podrá aprender cómo funciona y modificarlo a su gusto. Speedrun Vita por Fanta Hourglass El desarrollador Fanta Hourglass regresa con un interesante título inspirado en Speed Run 4 de Roblox en donde nuestra misión será acabar los niveles en el menor tiempo posible, haciendo una carrera contrarreloj. El desarrollador espera tener listos al menos 20-25 niveles para la carrera, además de que el juego registrará el tiempo que te tome la carrera para que así puedas intentar vencer tu propio record y puedas compararlo con el de otras personas. Aún no se ha anunciado ninguna fecha de salida para el juego, pero dado a que el propósito del juego es ser una entrada para el GAMEJAM podremos disfrutarlo en nuestras consolas antes del 23 de abril. Overcome por Lapy En esta ocasión el desarollador Lapy regresa con un juego en el que manejaremos un carro y nuestra misión es evitar hacer colisión con los otros carros y con el borde de la pista, resistiendo el mayor tiempo posible. Además, en la pantalla de instrucciones Lapy invita a compartir tu puntución con los demás en Twitter para compartir la diversión con las demás personas. Desde aquí quiero agradecer a Lapy por compartir una versión beta del juego conmigo, además de algunos otros detalles. El juego estará disponible en unos pocos días, así que si te interesa te recomendaría que siguieras al desarrollador en Twitter. Además, menciona de que el juego será portado a PS4 y el código fuente será lanzado cuando el GAMEJAM haya pasado. The Orange Sunflower por Modello Con este juego Modello quiere mostrar a las personas un poco de lo que sienten las personas con transtorno obsesivo-compulsivo. El objetivo es evitar que las semillas de girasol caigan en la silla de Kevin, para lo cual tendremos que mover la silla usando la pantalla touch del Vita. Modello ya ha compartido el juego, así que puedes descargarlo de aquí mismo. DooM Vita por Gambikules Con este juego el desarrollador Gambikules pretende llevar la experiencia de Doom a nuestra consola. Aquí disponemos de varias armas las cuales nos ayudarán a matar a los diversos enemigos que hay en el juego, además de elementos interactivos en el mapa como barriles rojos que nos permitirán explotar a los enemigos. Actualmente hay 2 versiones demo del juego lanzadas, una versión básica abierta para el público en general y otra versión extendida disponible actualmente para los Patreons del desarrollador. Actualización de Fallen Knights por VitaHEX He de aclarar aquí que, aunque VitaHEX quiera subir esta actualización para hacer su entrada al GAMEJAM, no estará disponible hasta que esté terminada, lo cual puede ser antes o después del concurso. Aún así, decidí agregarlo a este artículo. Para el que aún no lo sepa, Fallen Knights es una recreación del mundo de Dark Souls para disfrutar en todos lados directamente en nuestras consolas PS Vita. Esta nueva actualización traerá consigo varias correcciones de bugs, la aparición de jefes y demás novedades que el desarrollador se tiene guardadas. Si aún no le has echado un ojo al juego te recomendaría hacerlo, puedes descargarlo desde su post en Patreon o mediante VitaDB/VHBB. He de decir que estos no son todos los juegos que participarán en el GAMEJAM, ya que igualmente otros desarolladores se han mostrado interesados pero aún no muestran sus creaciones para el evento. Finalmente, como mencioné, cualquier desarrollador es invitado a participar y si te interesa el evento y tienes una gran idea para un juego homebrew te invito a que te sumes al concurso y muestres tus habilidades ante la comunidad!
  10. Hello indamien, Welcome to PlayStationHaX. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask. indamien joined on the 04/14/2019. View Member
  11. Hello Lobo99999, Welcome to PlayStationHaX. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask. Lobo99999 joined on the 04/13/2019. View Member
  12. Hello nobex, Welcome to PlayStationHaX. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask. nobex joined on the 04/12/2019. View Member
  13. Hello ady32ady, Welcome to PlayStationHaX. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask. ady32ady joined on the 04/12/2019. View Member
  14. Hello ady32ady, Welcome to PlayStationHaX. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask. ady32ady joined on the 04/12/2019. View Member
  15. ESP8266XploitHost 2.82a relased. Check first post for downlaod and changelog. If you are in 4.55 let me know if clicking sounds when you move around the menu (R1/L1 or pointer) works for you, i used a little trick i'm not sure it will work on 4.55 browser.
  16. Hello xsonicx, Welcome to PlayStationHaX. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask. xsonicx joined on the 04/12/2019. View Member
  17. ah... i just saw this, just replied to your private msg, sorry for the late reply. Ignore the PM, a bit sleepy xD Since the browser didn't change, 2.81b would redirect to 5.5.2 exploit, which is the same, so yeah, it works. I added 5.5.3 to the exploit page now, so it clearly indicates it will work for both. Glad you found it yourself without having to wait for my reply xD
  18. The controversial developer @LightningMods_ has released his much anticipated Homebrew store. The Homebrew store is created using @bigboss's LibORBIS open source SDK and give you the ability to host your own store, you can find out how to do that here: https://forum.darksoftware.net/threads/hb-store-how-to-host-your-own-cdn-store.8863/ Source/Download
  19. Developer Lapy has released a Media Player for the PS4, it plays .mp4 and .mkv .mov files Sadly none of the files i tried actually worked, which is forgivable as this is a very early beta. The .avi didn't show up, which was expected as this file is not supported. The .mkv didn't show up, this was not expected as this file is supported. The .mp4 showed up minus the Russian text, however when it was selected to play it froze the application. I will give other files a try in a while, in the meantime you can grab the download here: UPDATE It seems that i am an idiot and misread .mov as .mkv, which goes to explain why .mkv won't work, it isn't supported
  20. Op Netflix is een documentaire verschenen over de vierjarige-ontwikkeling van For Honor. Dit spel dat ontwikkeld is door Ubisoft Montreal is uitgegeven voor PlayStation 4, Xbox One en Windows. Het spel was in februari ook gratis te downloaden voor PlayStation Plus leden. De documentaire volgt oa. creative director Jason Vandenberghe, Stéphane Cardin en hun team. Zo krijgen we een unieke blik over hoe het er achter de schermen aan toe gaat en welke emoties dit teweeg brengt bij de ontwikkelaars. Net zoals de personages in het spel zullen ook zij tegenslagen moeten verduren.
  21. Hello delltech1, Welcome to PlayStationHaX. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask. delltech1 joined on the 04/09/2019. View Member
  22. Hello ps3mastar234, Welcome to PlayStationHaX. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask. ps3mastar234 joined on the 04/09/2019. View Member
  23. Hello batman2509, Welcome to PlayStationHaX. Please feel free to browse around and get to know the others. If you have any questions please don't hesitate to ask. batman2509 joined on the 04/08/2019. View Member
  24. @TheheroGAC has released an updated version of the popular Game Sonic Manger, which is a backup manager for the PS3. Source/Download Follow Thehero on Twitter
  25. root670 released an update for CheatDevicePS2 which is a Game Enhancer quite similar to the Action Replay cheat devices for the PS2, here is a list of the changes: Bug fixes Fix hang when attempting to open TXT cheat database that doesn't exist. Fix grey bar at bottom of the screen on PAL displays. Fix several TXT cheat database parsing bugs (15-character long game titles with a space at index 8 being parsed as a cheat title, last code line in cheat file being parsed as a cheat title if it wasn't followed by a newline, etc.). Fix incorrect replacement of L2 with {L1} in many places in the bundled cheat database. Miscellaneous Improvements Use updated usbd.irx, usbhdfs.irx, and iomanX.irx drivers from PS2SDK. This should improve device compatibility and reliability. Use non-interactive shell when using docker-make.sh. Travis-CI integration to verify successful compilation. Refactor game save code into src/saveformats. Many code formatting improvements/cleanups. Tidy up several UI elements with improvements to alignment and overall consistency. Refactor much of the rendering code. Ignore case when checking file extensions. Verify CBS files before adding to save list. Add .editorconfig Source/Download
  26. I have always enjoyed interviews with scene developers, i held a couple of interviews myself back when i wrote for PS3HaX. Last night RetroGamer74 held an interview with PS4 scene developer @m0rph3us1987, what made this stand out from the others, is the fact that it was a video interview instead of the usually text based interview. Many things were discussed such as the future of PS4 exploits, here is a transcript of the questions: 1. Hi m0rph3us, and thanks for joining us today in our live stream. How are you bro? 2. We followed you live in this channel in the 35C3 conference ( youtube.com/watch?v=_a4wZl… ). You talked us about the big effort you did in the beginning of the scene. What’s m0rph3us doing today? Keep working in PS4, other scene, other hardware? 3. Unity with ROOT escalation privileges, liborbis with ORBISLINK for debugging, OpenGL support… what happens in the PS4 Scene?. Is “boring” the right word for home-brew developers? 4. Some weeks ago, using the fail0verflow info related to Aeloia southbridge appears into the scene several tools, one of them to allow to flash the PS4 firmware. From your technical point of view, the current PS4 hack, was the easiest to find, or we got the best we could 5. We were surprised some weeks ago when SpecterDev released the Webkit Exploit for 6.20. Do you think is there still interest to keep on working for PS4? 6. I got too much respect for people doing reverse engineering because I’m pretty aware it is very hard. How did you start? 7. PS4 Homebrew practically does not exist. Are you disappointed to see the current status of PS4 scene? 8. Is PS4’s hack just for piracy? 9. Keeping the hack in private means fear of sony? 10. We are too close to the PS4’s end of life. What do you expect for the end? Any final surprise? 11. PS3 had a very good scene. The Flow in PSVita is currently releasing hacks for the latest firmware releases. Nintendo Scenes were always very prolific. What happened in PS4? Where was the fault? 12. PS5 is incoming. Do you expect something better than PS4? The Interview: You can also watch the interview here on Twitch: https://www.twitch.tv/videos/407746389
  27. Hi Guys. Today im releasing my PS4 Toolset which I called PS4 Tools This is currently being used inside PS4 Explorer by Lapy and can be used by anyone who wants to create something for the scene using Unity/Mono/.net for any scene related project What does it support ? PKG Files, dds files , png file, rif files, at9 files, rco files, pup files and many more... What is the purpose of this project ? To help any one in the scene create a PS4 related project in unity with the support of most of the files on the PS4. view the full release here and the source code as well PS4 Tools Github Repo A very special thank you to everyone involved is inside the README
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